3 tips til at få mere ud af din online annoncering

Reklame studie
Reklame studie

Virker din online annoncering ikke helt så godt, som du havde håbet eller forventet? Det kan der være flere grunde til, men her får du tre tips, der vil forbedre dine muligheder indenfor online annoncering kraftigt.

Der er nemlig stor forskel på, om du skal lave en reklame til et trykt medie eller til online brug. Der er stor forskel på, hvordan man skal gribe forskellige typer af reklamer an. Alligevel er der tre generelle faktorer, der altid er vigtige at tænke over, når man skal lave reklamer til online medier. Dem kan du læse mere om her.

Godt billede- og videomateriale

Når du skal lave en reklame til online brug, er det vigtigt at bruge godt og relevant billede- og videomateriale. Det er nemlig dit blikfang på de sociale medier. Det er altså din reklamevideo eller dit reklamebillede, der skal få din mulige kunde til at stoppe op og høre dit budskab. Derfor er det meget vigtigt, at det er relevant og i god kvalitet.

Der er ret stor forskel på, hvordan en reklamevideo skal bygges op, til forskellige online medier. Generelt set må de ikke være ret lange, hvis din reklame video skal have succes på for eksempel Facebook. En reklame video til Facebook skal ikke være meget mere end ti sekunder lang, ellers skal den som minimum virkelig kunne fange din forbruger indenfor de første ti sekunder.

Er du ikke selv i stand til at lave en god nok reklamevideo, så er det en god ide at få professionel hjælp. Det koster selvfølgelig penge at få andre til at lave en reklamevideo, men til gengæld får du også godt materiale, som du kan bruge, og du spilder dermed ikke dine annoncekroner. 

Tænk over teksten

Udover et godt billede eller en god reklamevideo er teksten også en vigtig faktor, når du skal lave online annoncering. Din tekst skal være så kort, at dine mulige kunder læser den, men også lang og fyldestgørende nok til, at den giver nok info om dit produkt.

Det er her vigtigt at finde en god balancegang. Fordi en for lang tekst vil få mange forbrugere på for eksempel de sociale medier til at scrolle videre. Der er nemlig meget få mennesker på de sociale medier, der gider at bruge tid på at læse en lang reklametekst.

Vil du gerne skrive lange tekster, så få så mange til at komme med på din email-liste. Her kan du nemlig få rig muligheder for at give en masse god information om dit produkt.

Sørg for at ramme den rigtige målgruppe

Når du annoncerer online, så kan du gå ind og indstille dine annoncer til at ramme den rigtige målgruppe. Det er yderst vigtigt, at dette er sat korrekt op. For ser din målgruppe eller dit segment ikke din annoncer, så er det klart, at de ikke virker. Det er derfor virkelig vigtigt, at dine annoncer kommer frem hos de rigtige personer under online brug.

Her er der nemlig meget stor forskel fra en online annonce til en trykt annonce, hvor man ikke i samme grad kan styre, hvem der ser den. Det er her den online annoncering virkelig har sin fordel. Du kan nemt ramme din præcise målgruppe og samtidig måle, hvor godt din annonce eller reklamevideo klarer sig.