Social kapital findes i den måde ledelse og medarbejdere samarbejder på, både i det sociale og professionelle. Det har stor betydning for hvordan virksomedens opgaver bliver håndteret på, det vil resultatere i bedre resultater.
Dialog samt kommunikation har mange fordele, især når der snakkes om virksomhedens interne dynamik. Er det hele ustruktureret hvor der sjældent er fysiske samtaler mellem leder og medarbejder, vil det formentlig betyde fejtagelser som kan koste dyrt for en virksomhed med vigtige deadlines.
Hvis du ønsker at forbedre din sociale kompetencer kan du kontakte Joblife, som kan rådgive dig i hvordan du kan få den bedste sociale kapital i din virksomhed.
Hvordan forbedre man den sociale kapital?
Der er diverse ydelser som tilbydes for at få en større indsigt i hvad social kapital er, samt hvordan det kan forbedre din virksomhed i den rigtige retning.
Når man arbejder aktivt med social kapital er det essentielt, at alle i virksomheden har en forståelse for hvordan og hvorledes social kapital fungere, samt hvilke positive resultater det kan give, både for virksomheden men også medarbejdernes velvære på arbejdspladsen.
Et andet råd kan findes i at få ideerne skrevet ned, eller gøre det visuelt. Man har en masse gode idéer, som sjældent bliver eksekveret hvis man ikke gør noget aktivt for det selv. En måde hvorpå dette kan gøres til en realitet er ved at skrive alle ens tanker ned på et stykke papir, eller gøre det visuelt.
Tid er en altafgørende faktor for om social kapital vil lykkes for din virksomhed, der skal sættes en hel del tid af, det skal altså være en fælles prioritering for alle ansatte i virksomheden, for at kunne nå det samlede mål.
Endvidere skal der være en fælles motivation for den nye måde at tage sig af arbejdsopgaverne på, det er en ny måde for ledelsen samt de ansatte at håndtere forskellige arbejdsopgaver på. Det vil komme til at tage tid, men med den rigtige motivation samt kommunikation kan din virksomhed mestre social kapital.