SEO er en afgørende strategi for enhver sælger på diverse online platforme. Hvis du er sælger på Amazons platform, kan det derfor være en god idé at udforske mulighederne for hjælp, hvis du ønsker at forbedre synligheden og placeringen af dine produkter i søgeresultaterne på Amazons platform.
Hvorfor Amazon SEO?
Amazon SEO er en nøglestrategi for enhver, der ønsker at maksimere deres succes som sælger på Amazon. Mens en traditionel SEO har som fokus at rangere højt på generelle søgemaskiner, er Amazon SEO derimod specifikt rettet mod at forbedre synligheden og placeringen af ens produkter inden for Amazons helt egen søgemaskine. Så hvis du ønsker at nå til tops, kan det være en stor fordel at få hjælp til at opnå de bedste resultater, når du ønsker at skaffe potentielle kunder.
Forskellen på søgemaskineoptimering
Ligesom det er tilfældet med Google SEO, er det afgørende at opnå en høj placering i søgeresultaterne på Amazon, hvis du ønsker, at dine produkter skal nå ud til potentielle kunder. Dog er der en væsentlig forskel mellem de to platforme og deres tilgang til søgemaskineoptimering. På Google søger de besøgende ofte efter informationer, alt imens hovedformålet på Amazon er salg. Dette betyder derfor, at de besøgende ofte er mere købsparate – og hvis dine produkter rangerer højt, vil der således være stor sandsynlighed for salg. På websiden kan du blandt andet læse en artikel, der fokuserer på de vigtigste parametre, som kan påvirke din placering på Amazon.
En grundig søgeordsanalyse
For at optimere synligheden af dine produkter på Amazon, er en grundig søgeordsanalyse altafgørende. Mens data fra Google Ads eksempelvis kan være nyttig, kræver stor succes imidlertid også, at du anvender specifikke søgeord, når det kommer til Amazon. Dette kan du få hjælp til, idet der findes en række værktøjer, som vil være gode at bruge til formålet.